فناوری

ویدئوهای دیپ فیک منتشرشده از تام کروز

در روزهای اخیر ویدئوهای تام کروز ،بازیگر معروف هالیوود، در تیک‌تاک کلی سر‌و‌صدا به‌راه انداخت؛ اما مشخص شد واقعی نیستند و تمامی آن‌ها با استفاده از تکنولوژی دیپ‌فیک ساخته شده‌اند. این ویدئوها موجب شدند کاربران فضای مجازی فکر کنند تام کروز واقعا عضو تیک تاک شده است و این ویدئوها هم واقعا از خود او می‌باشند. اکانت منتشرکننده‌ی این ویدئوها Deeptomcruise نام دارد و کاملا مشخص بود واقعی نیست؛ با‌این‌حال، مردم باز‌هم متوجه این موضوع نشدند. اما اگر با کمی دقت به ویدیو نگاه می‌کردید، متوجه می‌شوید حرکت لب تام کروز در ویدئوها دقیق نیستند و مشکلات ریز دیگری هم در آن‌ها پیدا خواهید کرد.

این حساب کاربری با انتشار این ویدیوها در کل توانست 10 میلیون بازدید، 1.1 میلیون لایک و 370 هزار دنبال‌کننده کسب کند؛ البته تا زمان نگارش خبر حاضر، این ارقام بیشتر هم شده است. قابل ذکر است در قوانین استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک ذکر شده بود انتشار ویدئوهای جعلی از افراد ممنوع است.

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت ویدئوهای DeepFake کار آسانی نیست و ابزارهای زیادی نیز ساخته شده‌اند تا با انتشار چنین ویدئوهایی مبارزه کنند؛ اما همچنان این ویدئوها به آسانی مردم را گول می‌زنند و در شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت انتشار پیدا می‌کنند. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی خصوصا فیسبوک با چنین ویدئوهایی مبارزه می‌کنند. این غول شبکه‌های اجتماعی 39 میلیارد دلار در سال هزینه می‌کند تا ویدئوهای جعلی را حذف کند.

ردیاب سامسونگ گلکسی اسمارت تگ ۲ با ۷۰۰ روز شارژدهی
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا