فناوری

بررسی مدلهای شیوع کووید-۱۹

انجمن فیزیک ایران یک همایش نیم‌روزه با عنوان “شیوع کووید-۱۹: مدل‌ها و چالش‌ها” را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توانند نقش مهمی در ارائه‎ی تصویری هرچه دقیق‌تر از رفتار همه‎گیری، و یافتنِ راهکارهایی برای مواجهه با آن داشته باشند. تغییر یا اصلاح رفتارهای اجتماعی و سیاست‌گذاری‌ها می‌تواند مانع از تکرار تجربه‎ی تلخ آنفلوانزای اسپانیایی (۱۹۱۸-۱۹۱۹) شود، که موج دوم آن بسیار پرضایعه‎تر از شیوع اولیه‌ی آن بود. این به‌ معنی نجات زندگی هزاران انسان خواهد بود. به‌همین دلیل، درک کمّی و دقیق‎ این پدیده از اهمیت بنیادین برخوردار است.

در این راستا، انجمن فیزیک ایران  یک همایش نیم‎روزه‌ی برخط (online) را با استفاده از تجربیات پژوهشگرانی که در مدل‌سازی شیوع بیماری‌ها از جمله کووید-۱۹ صاحب‌نظرند، برگزار می‌کند.

سخنرانان این همایش، یامیر مورنو از دانشگاه زاراگزا اسپانیا، غلامرضا جعفری از دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، علی‌اکبر حق‌دوست از گروه اپیدمیولوژی، آمار زیستی و بهداشت،‌ دانشکده بهداشت پژوهشکده آینده‌پژوهی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فاخته قنبرنژاد از دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف هستند.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن فیزیک ایران، این کارگاه مجازی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برگزار می‌شود و آخرین مهلت ثبت‌نام در آن ۵ اردیبهشت ماه است.

مقاومت ضدمیکروبی موجب مرگ ۱۰ میلیون نفر در سال خواهد شد
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا