کسب و کار

رقابت هوش هیجانی یک کامپیوتر با شما

در حال حاضر کامپیوترهای امروزی بر خلاف شایعه‌ایی که گفته می‌شود نمیتوانند با هوش هیجانی تا آینده‌ی دور آن‌ها را همراه کرد، می‌توانند این قابلیت را به خود اضافه کنند و حتی در برخی موارد هوش هیجانی را جایگزین عملکرد فعلی کامپیوترها کرد.

از جمله دلایلی که انسان‌ها در فهم دقیق احساسات اشخاص دیگر شکست می‌خورند، تمرکز بر احساسات خودشان می‌باشد. به عنوان مثال ممکن است دروغ‌های دیگران را باور کنیم یا متوجه بعضی از نشانه‌های اجتماعی نشویم. با توجه به اینکه کامپیوتر‌ها در گیر هیچگونه احساساتی درون خود نمی‌باشند، می‌توانند در این زمینه یک گام جلوتر از انسان‌ها باشند؛ بنابراین آن‌ها توانایی درک احساسات افراد بطور کامل را دارند.

محاسبات احساسی به کامپیوترها آموزش می‌دهد که احساسات انسان‌ها را بواسطه ژست‌های بدنی، ویژگی‌های صورت، حرکات، حالات فیزیکی و الگوهای رفتاری مشاهده و بررسی کنند. قدم بعدی، تفاسیر ساده بر اساس آزمون و خطا می‌باشد که برای فناوری‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ایده‌آل محسوب می‌باشند.

در حال حاضر، محققان در پی بازسازی احساسات و عواطف انسانی در ربات‌ها و انواع برنامه‌های کاربردی می‌باشند. برای مثال، معامله گران سهام وال استریت مجبور هستند برای میلیون‌ها دلار پول مردم تصمیم‌گیری کنند. در این شرایط، جوی پرفشار و تنش ایجاد خواهد شد که برای سلامت احساسی کارمندان مطلوب نیست؛ چراکه جوی حاکم می‌تواند منجر به خطاهای انسانی زیادی گردد. در حال حاضر، کسب‌وکارهای بزرگی مانند بانک مرکزی آمریکا و جی پی مورگان چیس در حال همکاری با شرکت‌های فناوری هستند تا از اشتباهات جدی جلوگیری کنند و عملکرد بهبود پیدا کند.

به گزارش بلومبرگ، چندین بانک در حال همکاری با استارتاپی به نام هیومنایز Humanyze می‌باشند که مدال‌هایی تولید می‌کند. در این مدال‌ها سنسورها و میکروفون‌هایی قرار گرفته است که فعالیت‌های انسانی مانند گفتار و الگوهای استرسی در زمان را نمایش می‌دهد و سپس این اطلاعات را به مدیریت منتقل می‌کند؛ بنابراین مدیران قادر هستند اقدامات فوری در جهت بهبود عملکرد کارکنان خود انجام دهند و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنند.

هوش مصنوعی دیپ مایند عکس دو بعدی را به سه بعدی تبدیل می‌کند
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا