کسب و کار

تغییرات صدای سیری در سال‌های اخیر

در سری 11 سیستم‌عامل iOS گوشی ایفون، اپل صدای طبیعی‌تر و احساسی‌تر را برای دستیار صوتی سیری انتخاب کرده است. ساخت این صدا با کمک استفاده از آخرین دستاوردهای صنعت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای تنظیم شیوایی، سرعت و تن صدا، صورت گرفته است. در همین راستا، وب‌سایت iDownloadBlog در ویدئویی در رابطه با تغییرات صدای سیری در سه نسخه‌ی آخر سیستم عامل iOS منتشر کرده است.

دستیار صوتی سیری از جمله مهم‌ترین دستاوردهای شرکت اپل در چند سال اخیر است. این شرکت، سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای توسعه‌ی دستیار صوتی خود انجام داده است و تکامل سیری در سه نسخه‌ی آخر سیستم‌عامل iOS، کاملا مشهود می‌باشد. در حال حاضر، سیری از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند؛ بنابراین صدای جدید این دستیار صوتی به مرور زمان و با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی اپل، بهبود خواهد یافت.

در این رابطه اپل در وبلاگ یادگیری ماشینی خود چنین بیان کرده:

برای iOS 11، ما از یک صدای جدید با هدف بهبود شخصیت، بیان و طبیعی بودن دستیار صوتی سیری استفاده کردیم. قبل از انتخاب صدای جدید، صدها کاندیدا را مورد آزمون قرار داده سپس بیش از 20 ساعت صدا ضبط کردیم و با استفاده از فناوری یادگیری عمیق TTS، یک صدای جدید ایجاد کردیم. نتیجه‌ی این فرآیند، صدای انگلیسی جدید سیری است که به نظر ما بهبود چشمگیری در مقایسه با صدای قبلی دارد.

 اپل تغییرات زیادی در صدای سیری در نسخه‌های ۹ و ۱۰ از iOS اعمال کرده بود؛ اما نسخه‌ی آی‌اواس یازده، جهش بزرگی در مورد صدای سیری محسوب می‌شود.

تبدیل الکسا به مترجم آنی
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا