کسب و کار

بر چسب زدن به عکس ها توسط هوش مصنوعی گوگل

گوگل تا به الان با ابزارهای مختلف خود نشان داده که به هنر علاقه زیادی دارد. هوش مصنوعی گوگل قادر است نقاشی‌های به‌هم‌ریخته شما را درک کرده و شکل اصلی آن جایگزین نماید؛ درواقع تلفن هوشمند شما را به یک نمایشگاه مجازی تبدیل کرده، و آثار نقاشی و مجسمه‌های شبیه به عکس سلفی شما را برایتان پیدا کند. حالا گوگل ابزارهای جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده که یکی از چالش‌های جدی مربیان و موزه‌داران را رفع می‌کند.

ابزار اول ART Pallet نام دارد. این ابزار یک گروه رنگ را از شما دریافت کرده و سپس انتخاب شما را با آثار هنری موسسات مختلف تطبیق می‌دهد. این ابزار میتواند زمانی که خانه خود را رنگ کرده‌اید و به دنبال تابلوهای نقاشی هستید که به دیوارهایتان آویزان کنید به کمک شما می‌آید.

ابزار دوم Life Tag نام دارد. مجله Life در طی 70 سال فعالیت خود میلیون‌ها عکس چهره در آرشیو خود ذخیره کرده که تاکنون فقط پنج درصد آن‌ها را منتشر نموده است. هوش مصنوعی گوگل 4 میلیون از عکس‌های این آرشیو را بررسی کرده و آن‌ها را قابل جستجو کرده. شما می‌توانید از طریق این برچسب‌های خودکار ایجاد شده توسط هوش مصنوعی گوگل (از فضانورد گرفته تا زامبی) چهره‌هایی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

ابزار آخر MoMa tool نام دارد. موزه هنرهای مدرن نیویورک از اولین نمایشگاه برگزار شده در سال 1929 میلادی تا به الان از تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده عکس گرفته، اما اطلاعات مربوط به بسیاری از این عکس‌ها از دست رفته است. تشخیص اثرهای موجود در تصاویر که به 30000 عدد می‌رسد اگر بخواهد توسط انسان صورت گیرد ماه‌ها و یا شاید سال‌ها طول بکشد. هوش مصنوعی گوگل می‌تواند آثار هنری موجود در تصاویر این موزه را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آن‌ها را استخراج نماید. به این ترتیب یک آرشیو تعاملی وسیع از نمایشگاه‌های این موزه به دست می‌آید.

اسپیکر و ربات مجهز به هوش مصنوعی بایدو
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا