فناوری

بهبود تشخیص چهره API مایکروسافت

شرکت مایکروسافت بیان کرده است که کارشناسانش در حال بررسی و تغییر API سیستم تشخیص چهره میباشند. بر اساس گزارشات ردموندی‌ها سیستم تشخیص چهره‌ی این شرکت تاکنون از دو نقطه ضعف که شامل تشخیص درست سن و دیگری درک صحیح چهره‌هایی با پوست تیره رنگ است، رنج میبرد. گفتنی است محققان مایکروسافت پس از بررسی‌های گسترده در آخر توانستند مشکلات فوق را تا حد قابل توجهی بهبود بخشند.

گفته می‌شود در بروز رسانی جدید API تشخیص چهره جدید مایکروسافت میزان تشخیص صحیح چهره‌ مردان سیاه‌پوست تا 20 برابر و تشخیص چهره‌ی زنان نیز تا 9 برابر عملکرد بهتری نسبت به نسخه پیشین داشته است. این سیستم در تشخیص چهره مردان خصوصا مردانی با چهره روشن‌تر بهتر عمل می‌کند؛ اما این موضوع در مورد زنان سیاه‌پوست چندان صادق نیست.

ردموندی‌ها برای برطرف کردن این مشکل نیازمند تغییر الگوی تشخیص در سیستم هوش مصنوعی خود هستند. مایکروسافت برای دست‌یابی به عملکرد بدون خطا در رابطه با چهره زنان باید فاکتورهای زیادی از جمله مدل مو، جواهرات و حتی عینک‌ها را در نظر بگیرد. همچنین برای حل موضوع مذکور محققان این شرکت پایگاه‌ داده‌های خود را با بهبود در 3 بخش به تکامل می‌رسانند. این سه کلید شامل سن، جنسیت و میزان رنگ پوست افراد میباشد.

بر اساس گفته های یکی از محققین مایکروسافت، ردموندی‌ها سعی در پرورش پایگاه داده مختص سیستم تشخیص چهره و جمع‌آوری اطلاعات برای ایجاد طیف وسیعی از الگوهای تشخیص چهره میباشند. این شرکت در حال بررسی راه‌های متنوع برای آموزش و تجهیز سیستم هوش مصنوعی برای عملکرد بدون نقص در هنگام تشخیص چهره‌ی افراد است.

علاوه بر آن ردموندی‌ها در حال تلاش برای آموزش، جمع آوری اطلاعات و نظارت بر سیستم یادگیری ماشین میباشند تا از طریق آن بتوانند رفتارها و تصمیمات اتخاذ شده در جامعه را به گونه‌ای دیگر ارزیابی کنند. از طرف دیگر این شرکت خواهان گردآوری داده‌های به دست آمده از جامعه میباشد تا بتواند میزان بازخورد سیستم هوشمند خود مورد بررسی قرار دهند.

رکود بزرگ در بازار نیمه‌هادی‌ها در فصل اول ۲۰۱۹
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا