فناوری

تولید محتوا

تولید محتوا ، برای بهبود بازاریابی دیجیتال می‌توانید انواع محتوا ‍شامل: محتوای متنی در قالب پست‌ها، خبرنامه‌ها، کتاب‌های الکترونیک، پوستر و غیره است. سایر انواع مختلف محتوا هم شامل محتوای صوتی، پادکست‌ها، محتوای اینفوگرافی، موشن گرافی، محتوا ویدئویی و غیره هستند.

بعلاوه برای جلب نظر اغلب مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان باید به طور مداوم، محتوا را به روزرسانی نموده، انواع محتواهای جدید را براساس تقویم محتوا منتشر کرده و امکان نمایش و پخش محتوا در گوشی‌های هوشمند را مدنظر قرار دهید.

داشتن تنوع محتوا به دو دلیل اهمیت دارد:

• با افزایش تعداد مشتریان و بازدیدکنندگان به رشد آگاهی از شرکت و برندتان می‌رسد. تخصص خودتان در حیطه کاری و صنعت را به رخ بازدید کنندگان می‌کشانید.

• با در اختیار داشتن محتوای جدید دیگر نیازی به کسب لینک‌های جدید ندارید؛ چون توجه موتورهای جستجو را به طور مستقیم جلب می‌کنید.

افراد مختلف، سلایق متفاوتی دارند. برخی متون بلند و برخی دیگر فهرست اجمالی ویژگی‌های محصولات و خدمات را ترجیح می‌دهند. در سال‌های اخیر کاربران اینترنت به مصرف کنندگان محتواهای پیچیده تبدیل شده‌اند و اولویت‌هایشان مدام در حال تکامل است.

پس صاحبان کسب و کار محتوا و شرکت‌های تولید محتوا باید با انتشار محتواهای مختلف به نیاز کاربران در عصر جدید پاسخ دهند و رضایت خاطر سفارش‌دهنده را کسب کنند.. در ادامه به طور مختصر به انواع پرکاربرد محتوا اشاره خواهیم کرد.

• محتوای متنی بلند: مقالات بلند و رایگان روشی عالی برای افزایش مشترکین و رتبه سایت هستند. این مقالات پنج هزار تا پانزده هزار کلمه‌ای بوده و ارزش بالایی دارند. چون بیشترین حجم اطلاعات جدید را در مورد موضوع مورد بررسی در اختیار مخاطب قرار می‌دهند.

• اینفوگرافی ها: حجم بالایی از اطلاعات را با اینفوگرافی درون یک تصویر جای می‌دهید که به لحاظ بصری جذاب و قابل درک است.این هنر طراحی به تلفیق متن و عکس می پردازد. اینفوگرافی ها مثل ویروس در همه جا پخش شده و به راحتی لینک می‌خورند.

• ویدئوها: ویدئوها شرایطی پویا و تعاملی را برای انتقال اطلاعات و پیام برقرار می‌کنند. کاربران بیشتر از مطالعه متن به تماشای ویدئو می‌پردازند پس باید آنها را جدی بگیریم.

• بلاگ ها: پست‌های وبلاگ محبوب‌ترین نوع بازاریابی محتوا برای کسب و کارها کوچک هستند. با بلاگ‌ها می‌توانید سئو را بهبود داده و ترافیک سایت را از سمت موتورهای جستجو افزایش دهید.

• پست‌های اجتماعی: حالا دیگر نمی‌توان قدرت شبکه‌های اجتماعی را انکار کرد. با شبکه‌های اجتماعی می‌توان به مخاطبان جدید رسید و روابطمان با مشتریان را محکم‌تر کرد.

ربات Bot Handy سامسونگ
بیشتر

• محتوای صوتی: می‌توان محتوای متنی را به محتوای صوتی تبدیل کرد. با این روش حتی توجه مخاطبان نابینا و علاقمند به شنیدن را هم جلب می‌کنید. پادکست‌ها هم از جمله انواع محتواهای صوتی هستند که طرفداران زیادی در بازاریابی دیجیتال پیدا کرده‌اند.

• موشن گرافی: نوعی گرافیک متحرک که روی نمادها متمرکز است و در حوزه بازاریابی دیجیتال گسترش پیدا کرده است. در واقع محتوا و پیام در قالب تصاویر کارتونی متحرک به مخاطب منتقل می‌شود.

افراد و کسب و کارهای مختلف در هر لحظه به تولید حجم زیادی از محتوا مشغول هستند. پس احتمال گم شدن محتوای شما در این شلوغی وجود دارد. داشتن محتوا با کیفیت می‌تواند اثرگذاری محتوا روی مخاطب را تضمین کند. برای این منظور به  محتوایی با ویژگی‌های زیر نیاز داریم:

• مبتنی بر داده و شواهد: همواره محتوای مبتنی بر داده‌های مخاطب هدف را فر اهم کنید. از طریق سئو سایت می‌توانید به محتوای مبتنی بر داده برسید.

• محتوای با کیفیت به اهداف شرکت می‌رسد: اگر اهداف آموزشی، بازاریابی یا سرگرمی را دنبال می‌کنید؛ پس با ارزیابی محتوا  بعد از انتشار آن می‌توانید دستیابی به اهدافتان را مورد ارزیابی قرار دهید.

• محتوای با کیفیت، رتبه خوبی در گوگل دریافت می‌کند: گوگل از یادگیری ماشینی به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی استفاده می‌کند. این الگوریتم به میزان مشارکت و تعامل بیشتر، رتبه بالاتری می‌دهد. نرخ کلیک‌ها در سایت و زمانی که مخاطب صرف مطالعه و بازدید از سایت می کند در این رتبه بندی اثر دارد.

• محتوای با کیفیت، نرخ تبدیل مخاطب را افزایش می‌دهد: یعنی محتوای مناسب باعث جذب مخاطب شده و در نهایت آنها با ثبت اشتراک و خرید کردن به مشتری شما تبدیل می‌شوند.

• محتوای با کیفیت در هر بستری، عملکرد خوبی دارد: محتوا یونیک در رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها، جذب ترافیک، ارتقای رتبه بندی و غیره به خوبی عمل می‌کند. چون این محتوا بر مبنای ایده‌ای الهام بخش و جذاب شکل گرفته است.

آژانس تولید محتوا حرفه‌ای

آژانس تولید محتوا حرفه‌ای به خوبی با فرایند تولید انواع محتوا، انجام پروژه‌های محتوا، هماهنگی میان کارفرمایان و فریلنسرها و تشکیل تیم‌های محتوا آشنایی دارد. کار اصلی این شرکتها برقراری ارتباط میان سفارش دهنده و تولید کننده محتوا در زمینه‌های مختلف بازاریابی، تولید محتوای بهداشتی و آرایشی، آموزشی، تولید محتوا ورزشی ، خبری، سرگرمی و غیره است. 

در ابتدا کارفرما پس از مراجعه به آژانس تولید محتوا و مشورت با کارشناسان آن، موضوع مدنظر را برای تهیه محتوا ثبت کرده و پیشنهادهای مختلفی را دریافت می‌کند. همچنین می‌تواند تمام کار را بعد از ثبت نشانی سایت خودش به شرکت تولید محتوا واگذار کند تا آنها بهترین موضوعات جدید را پس از جستجو مشخص نموده و به روزرسانی محتوا را انجام دهند.

ویدئوهای دیپ فیک منتشرشده از تام کروز
بیشتر

هزینه خرید و فروش محتوا در سایت محتوا هم به عوامل زیادی مثل موضوع محتوا، حجم محتوا و سابقه کار فریلنسرها وابسته است.

از جمله ویژگیهای تولید محتوا حرفه‌ای، پاسخگویی به نیازهای سفارش دهنده و ارزیابی محتوا پس از تحویل پروژه است تا محتوایی با کیفیت در جهت ارتقای رتبه سایت و افزایش نرخ تبدیل در اختیار مشتری قرار گیرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا