فناوری

رنگی کردن عکس‌ های قدیمی توسط هوش مصنوعی

تکنولوژی در گذشته پیشرفت امروزه را نداشته و عکس‌هایه که قبلا گرفته می‌شد تنها در رنگ‌های سیاه و سفید بود. درک جایگزینی رنگ‌های واقعی تصویر به رنگ‌های سیاه و سفید عکس‌ها برای افرادی که در آن زمان زندگی نکرده‌اند، بسیار دشوار و گاه غیر ممکن به نظر می‌رسد.

تا به امروز تلاش‌های فراوانی در رابطه با رنگی کردن عکس‌های سیاه و سفید انجام شده؛ با این حال پژوهشگران دانشگاه برکلی کالیفرنیا روشی هوشمندانه و بهینه‌ای را برای این منظور ابداع کرده‌اند. این گروه تحقیقاتی نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی‌ای را توسعه‌ داده داده‌اند که فرآیند رنگی سازی عکس‌ها را بهبود می‌بخشد.

در حال حاضر این نرم‌افزار به مرحله اجرا رسیده است. پژوهشگران دانشگاه برکلی کالیفرنیا نسخه‌ی دموی این نرم‌افزار را در سال 2016 عرضه کردند که هوش مصنوعی در این نسخه با مشکلاتی در تشخیص صحیح رنگ‌ها مواجه بود؛ با این حال این تیم پژوهشی از برطرف شدن این مشکلات در نسخه‌ی جدید خبر داده است. در اپ جدید به لطف راهنمایی‌های کاربر، نرم‌افزار در تشخیص رنگ‌های واقعی تواناتر شده است.

همچنین از این تذکرها و راهنمایی‌ها می‌توان برای اعمال افکت‌های هنری نیز استفاده کرد؛ به بیان دیگر با بارگزاری تصویر اصلی و ارائه نکاتی در مورد تصویر درخواستی به نرم‌افزار، یک تصویر متفاوت خلق می‌کنید.

ربات Bot Handy سامسونگ
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا