کسب و کار

ضرورت‌های ثبت برند در شرایط فعلی بازار

ضرورت‌های ثبت برند در شرایط فعلی بازار

برند

این روزها تقریبا هر روز با افزایش قیمت‌ها که ناشی از نوسانات قیمت ارز است، مواجه هستیم اما در شرایط بازارها نیز، ثبت برند یکی از ضرورت‌های کسب‌وکار است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، شرایط فعلی اقتصادی به‌وجود آورنده‌ی، سواستفاده‌ها و ارتکاب جرائم به میزان قابل توجهی است که یکی از این سواستفاده‌ها، استفاده از برندهای آشنا و شناخته شده توسط رقبای عموما نوپا و تازه از راه رسیده است. یعنی به قول معروف دیر آمده و می‌خواهد زود برود!

یکی از راه‌حل‌های تثبیت مشاغلی که خصوصا به نحو شراکتی اداره می‌شوند، ثبت شرکت است. چرا که وقتی افراد در غالب یک چارچوب مطمئن و قانونی به فعالیت و کسب‌وکار می‌پردازند، اولا از حمایت‌های وسیع قانونی برخوردار هستند و در ثانی شرکا در چنین وضعیتی نمی‌توانند به بهانه‌های واهی شراکت را بهم بزنند و فعالیت تجاری و شغلی که ممکن است سالها برای رشد و به ثمر رسیدن آن تلاش شده باشد را به راحتی با مخاطره مواجه سازند.

همچنین پس از ثبت شرکت است که مسئولیت‌ها، وظایف، تکالیف و مزایای هر کدام از شرکا و سهامداران به صورت کاملا مشخص و روشن در چارچوب شرکت تعیین می‌شود و در چنین شرایطی است که شرکا می‌توانند با طیب خاطر بیشتری به فعالیت‌های حرفه‌ای بپردازند.

راه حل دوم که البته می‌تواند در تکمیل راه حل اول باشد، ثبت لوگو است. شما وقتی با برند و علامت تجاری خاصی به فعالیت می‌پردازید، تا وقتی که این نشان تجاری و برند را به ثبت نرسانده‌اید، باید همیشه آماده سواستفاده‌های احتمالی رقبای خود باشید و ممکن است برندی را که شما سالها برای مشهور شدن و به ثمر رسیدن آن تلاش کرده‌اید، روی آن تبلیغات فراوان انجام داده‌اید و برای معروفیت آن متحمل هزینه‌های سنگینی شده‌اید، اما آن را به ثبت نرسانده‌اید، به راحتی شخص دیگری برند شما را به نام خود ثبت کند و به این ترتیب تمام زحمات شما هدر رود.

برای ثبت برند چه مدارکی لازم است؟

الف) مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند اشخاص حقیقی

۱- کپی شناسنامه و کارت ملی شخص یا اشخاص متقاضی ثبت برند

۲- مجوز فعالیت در زمینه و طبقه‌ای که قصد ثبت برند در آن طبقه را دارید

۳- نمونه برند و یا لوگویی که قصد ثبت آن را دارید در ابعاد حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتیمتر

۴- کپی کارت بازرگانی شخص یا اشخاص متقاضی (اگر تصمیم به ثبت برند به‌صورت لاتین را دارید)

نکته: برند در شرایطی لاتین محسوب می‌شود و برای ثبت آن نیاز به کارت بازرگانی است که یا از حروف لاتین تشکیل شده باشد (حتی اگر ذاتا دارای معنای فارسی باشد) و یا ذاتا دارای معنی لاتین باشد (حتی اگر به فارسی نوشته و یا طراحی شود)

فناوری انتقال رنگ ادوبی
بیشتر

 ب) مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای شخص حقوقی

چنانچه تصمیم به ثبت برند برای شخص حقوقی را دارید باید پس از ثبت شرکت و یا پس از ثبت تغییرات شرکت ( چنانچه تصمیم به تغییرات در شرکت خود را دارید)، مدارک ذیل را تهیه کنید.

۱- کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا مجاز شرکت

۲- کپی روزنامه رسمی مرحله ثبت تاسیس شرکت

۳- کپی روزنامه رسمی مرحله ثبت تغییرات شرکت (در صورت وجود)

۴- مجوز فعالیت شرکت در زمینه و طبقه‌ای که قصد ثبت برند در آن طبقه را دارد

۵- نمونه برند و یا لوگویی که قصد ثبت آن را دارید در ابعاد حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتیمتر

۶- کپی کارت بازرگانی شخص حقوقی متقاضی ثبت برند(اگر تصمیم به ثبت برند به‌صورت لاتین را دارید)

برای ثبت برند و ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟

با وجود انبوهی از اشخاص و موسسات ثبتی، انتخاب موسسه‌ای که امور ثبت شرکت و ثبت برند و علائم تجاری را به نحوی مطمئن و حرفه‌ای و با رعایت تمامی مسائل حقوقی به سرانجام مطلوب برساند؛ امری دشوار است.

در همین رابطه لازم به ذکر است موسسه حقوقی مشهور به عنوان برند برتر خدمات حقوقی و ثبتی کشور، تمام امور حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و رتبه‌بندی شرکت‌، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند و علائم تجاری، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی، پلمپ دفاتر و همچنین وکالت و داوری در دعاوی و مشاوره حقوقی را به نحوی مطلوب و مطمئن به متقاضیان گرامی ارائه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا