فناوری

یادگیری ماشین انویدیا برای اصلاح تصاویر

از طرفی تیم تحقیقاتی انویدیا درگیر فناوری برای حذف موارد اضافه در عکس می‌باشد و همچنین ابزار اصلاح عکس مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است. ابزار انویدیا از وظایف ساده مانند حذف سنگ و سیم برق از تصویری خلوت تا اصلاح قفسه‌های کتاب در یک تصویر از کتابخانه‌ای شلوغ را به‌خوبی قادر است انجام دهد.

فناوری  که این شرکت برای توسعه‌ی این ابزار در نظر گرفته تحت عنوان state-of-the-art deep learning method می‌باشد که توسط تیم تحقیق و توسعه‌ی انویدیا آماده شده است. این سیستم نه‌تنها از پیکسل‌های موجود در داخل تصویر برای بازسازی استفاده می‌کند، بلکه صحنه را نیز بررسی و تصویر نهایی را آن طور که باید و شاید آماده می‌کند. این پروسه به ساخت تصویری بسیار بهتر حتی از تصاویر ازبین‌رفته منجر می‌گردد.

تیم تحقیق و توسعه‌ی انویدیا در رابطه با جزئیات این طرح اولیه مقاله‌ایی منتشر کرده و نمونه‌های اجراشده‌ی آن را نیز در مقاله ذکر کرده است. این شرکت در مقاله خود گفته است که مدل ارائه‌شده توسط آن‌ها، هر ایرادی با هر ابعاد و فاصله از مرزهای تصویر را می‌تواند اصلاح نماید.

انویدیا  مدعی شده است که افزایش خرابی تصویر، تأثیری بر اصلاح آن توسط فناوری خود نخواهد داشت. البته نقطه‌‌ضعفی در آن وجود دارد که خود این شرکت نیز به آن اعتراف کرده است حاکی از آن می‌باشد که در تصاویر کمی ساختاریافته خود را نشان می‌دهد.

به هر حال صرف‌ نظر از ایرادات مذکور می‌توان به این نکته اشاره کرد که این طرح اولیه هر فعالی در این بخش از بازار یادگیری ماشین را از رقابت می‌تواند خارج کند. البته هنوز نمی‌توان زمان ارائه‌ی این فناوری توسط انویدیا را تخمین زد؛ اما می‌توان مطمئن بود که با ارائه‌ی چنین ابزارهایی از طرف شرکت‌های بزرگ، انقلابی در بازسازی تصاویر صورت گیرد.

فیس بوک صدها اکانت ضد قطر ، ایران و ترکیه را حذف کرد
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا