کسب و کار

ساخت تراشه اختصاصی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی توسط تسلا

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، در مصاحبه خود اعلام کرده بود که شرکت تسلا برای تولید خودروهای خودران به‌زودی ساخت تراشه اختصاصی بر اساس هوش مصنوعی را آغاز می‌کند. وی در این مصاحبه بیان کرد که جیم کلر در حال توسعه سخت‌افزار مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مورد نیاز تسلا است و یقینا این چیپ، برترین تراشه موجود در جهان خواهد بود.

قابل ذکر است جیم کلر از جمله مهندسان برتر در این حوزه می‌باشد که نقش کلیدی در پیشرفت شرکت‌های اپل و ای‌ام‌دی ایفا کرده است.

این کمپانی در اولین گام خود برای عرضه خودروی خودران از چیپ تولیدی Mobileye استفاده کرد که در تصرف شرکت اینتل قرار دارد. پس از رکود دو شرکت مذکور، تسلا برای تولید نسل بعدی محصولات خود به سراغ انویدیا رفت و از تراشه‌های تولیدی این شرکت استفاده کرد. حال پس از مدت‌ها، تسلا به دنبال تغییر رویه به سمت کاهش وابستگی به شرکت‌‌های ثالث تولیدکننده فناوری خودران می‌باشد؛ به همین دلیل تسلا و اسپیس ایکس سیاست تولید تراشه اختصاصی خود را در دستور کار قرار داده‌ است.

ایلان ماسک اعلام کرده بود که این شرکت طی دوسال آینده خودرو‌های خودران خود را وارد بازار می‌کند؛ این در حالی است که ویمو، محصول تولیدشده توسط گوگل هم‌اکنون در منطقه فینیکس در حال تردد می‌باشد.

بر چسب زدن به عکس ها توسط هوش مصنوعی گوگل
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا