کسب و کار

ربات‌ ضد عفونی‌کننده ال‌ جی برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا

جدیدا کمپانی کره‌ایی ال‌جی الکترونیکس رباتی را معرفی کرده است که می‌تواند با ضد عفونی کردن محیط، از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند. این ربات‌ به لامپ‌ UV-C مجهز شده‌ است که با انتشار طول موج‌  100 تا 280 نانومتر، می‌تواند جرم‌های مختلف را از بین ببرد.

بر اساس گفته‌های ال‌جی، لامپ‌های UV-C جایگیری شده بر روی این ربات، می‌توانند 99.9 درصد باکتری‌های کلی‌فرم و استافیلوکوکوس اورئوس‌ را در شعاع یک‌ متری از بین ببرد. ارتفاع این ربات حدود 160 سانتی متر می‌باشد و به تکنولوژی خودران نیز مجهز شده است تا به‌ راحتی از موانع عبور کند.

این غول کره‌ای عنوان کرده است که این ربات‌ برای ضد عفونی کردن مکان‌ها و وسایلی قابل دسترسی طراحی شده است. ال‌جی این ربات‌ را در هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و هر مکانب که ویروس می‌تواند در آنجا شیوع پیدا کند، قرار می‌دهد. این ربات‌ به کادر درمان کمک می‌کند تا در زمان شیوع ویروس کرونا محیط ضدعفونی شود.

البته ال‌جی تصمیم دارد یک جایگزین دیگری برای لامپ‌های UV-C قرار دهد. به نظر می‌رسد به‌جای این نوع لامپ‌ از اسپری‌ ضدعفونی‌کننده استفاده خواهد شد. این مدل برای محیط‌های باز مانند اداره‌ها، رستوران‌ها و سرویس‌های حمل‌ و ‌نقل عمومی استفاده می‌شود.

کشور کره جنوبی در طی ماه گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده که از چند روز پیش مکان‌های عمومی نظیر رستوران‌ها و کافه‌ها از ساعت 9 شب به بعد تعطیل ‌می‌شوند. باشگاه‌های ورزشی هم در این کشور تعطیل شده‌اند.

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص چهره افراد از پشت دیوار
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا