فناوریاینترنت

جریمه شدن راننده‌ای به‌دلیل نصب دیش ماهواره‌ استارلینک روی کاپوت خودرو

چند روز پیش در تاریخ 2 جولای، یکی از افسران گشت بزرگراه‌های کالیفرنیا با انتشار پستی در صفحه فیس‌بوکش از متوقف و جریمه‌کردن خودرویی که وسیله‌ای شبیه به دیش ماهواره‌ای استارلینک روی کاپوت خود نصب کرده بود، خبر داد. این دیش درست در وسط کاپوت نصب شده بود و مانع دید درست راننده می‌شد. راننده خودرو در این باره اظهار کرده بود که زمانی که به راست می‌پیچد، این دیش دچار اختلال در دیدش میشود.

افسر پلیس می‌گوید که این راننده مدعی بود که از دیش اینترنت برای کسب‌و‌کاری استفاده می‌کند که با خودرو انجام می‌دهد‌. او افزود بر اساس قانونی ایالتی، نصب هر جسمی که مانع دید کامل راننده شود، مانند اشیای آویزان از آينه دید عقب یا دستگا‌ه‌ مسیریابی که به‌درستی نصب نشده باشد، غیرقانونی است.

طبق گفته ایلان ماسک، نصب دیش اینترنتی استارلینک روی خودروها از لحاظ فنی امکان‌پذیر است. همچنین در حال توسعه اینترنت اسپیس ایکس با بیش از 70 هزار کاربر در 12 کشور در مرحله آزمایش نسخه بتای عمومی قرار دارد و افراد بسیاری ماهانه 99 دلار برای استفاده از آن می‌پردازند. قبل از آن نیز، فرد به منظور استفاده از این سرویس باید بسته‌ای 499 دلاری حاوی دیشی به‌اندازه پیتزا و روتر وای‌فای باید بخرد و آن را سر هم کند.

اسپیس ایکس هنوز مجوز کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) را به منظور نصب دیش‌های استارلینک روی وسایل نقلیه در حال حرکت ندارد؛ اما برای اهداف تجاری از ماه‌ها پیش در حال بررسی این ویژگی روی کشتی‌های حمل‌و‌نقل و کامیون‌های بزرگ و هواپیماهای مسافربری است.

ردیاب سامسونگ گلکسی اسمارت تگ ۲ با ۷۰۰ روز شارژدهی
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا