ثبت برند

ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری

شرکت ها یا بنگاه های اقتصادی به منظور تمایز کالاها و محصولات خود از سایر شرکت ها اقدام به اختصاص نشان یا علامتی تحت عنوان علامت تجاری ، به نام شرکت خود می کنند. این علائم می توانند به شکل اختصاصی و یا به شکل جمعی مورد استفاده قرار بگیرند . علامت تجاری اختصاصی محصولات یک شرکت خاص را معرفی و از سایر شرکت ها متمایز می کند و علامت تجاری جمعی علامتی است که در اظهارنامه ثبت معرفی می شوند و می توانند مبدا محصول و یا هرگونه خصوصیات دیگر محصول مانند کیفیت کالا با خدماتی را که از این علامت استفاده می کنند را  تحت نظارت مالک علامت ثبت شده نشان دهند .
در واقع ثبت علائم تجاری به شرکت ها کمک می کند تا محصولات خود را از سایر شرکت ها تمایز بخشیده و از آن  برای بازاریابی و ایجاد وجهه و شهرت استفاده کنند و چون این علامت معرف شرکت و محصول آنهاست در راستای بهتر شدن هر چه بیشتر کیفیت و خدمات ثانویه محصولاتشان تلاش کنند . ضمن اینکه می تواند باعث درآمد های ثانویه نیز برای شرکت بشود مانند اجازه استفاده از علامت تجاری ، اعطاء نمایندگی های رسمی ( که جزء ضروریات توافقنامه ها اعطا ء نمایندگی نیز می باشد ) ، فروش علامت تجاری و یا حتی دریافت تسهیلات بانکی و …

با ثبت علامت تجاری ، شرکت ها در خصوص محصولات و خدمات خود حق انحصار پیدا می کنند و طبق قانون هیچ شرکت ثانویه ای نمی تواند تا تاریخ اعتبار این علامت تجاری از آن بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم استفاده نمایند. ضمن اینکه تاریخ اعتبار هر علامت تجاری از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مدت 10 سال می باشد که با پایان اعتبار و پرداخت هزینه قابل تمدید برند می باشد.

ثبت برند و علامت تجاری
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا