کسب و کار

تبدیل شدن چین تا سال ۲۰۲۵ به پرچم‌دار هوش مصنوعی جهان

امروزه هوش مصنوعی از جمله مهم‌ترین صنایع تکنولژی و دستاوردهای انسان می‌باشد؛ همین امر سبب شده دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی بسیاری تلاش کنند تا بازار این فناوری را در اختیار خود قرار دهند. کشور چین هم به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در دنیای فناوری، تصمیم دارد خود را به یکی از پرچم‌داران صنعت هوش مصنوعی تبدیل کند.

این کشور تصمیم دارد ارزش بازار هوش مصنوعی خود را تا سال 2020، به 22 میلیارد دلار برساند؛ علاوه بر آن در نظر دارد تا سال 2025، با فناوری هوش مصنوعی به ارزش 59 میلیارد دلار، به کشور پیشرو در این صنعت تبدیل گردد.

با توسعه هوش مصنوعی در کشور چین، این کشور در زمینه‌ی دیگری نیز قدرتمند می‌شود. قابل ذکر است، چین اولین و تنها کشوری نمی‌باشد که برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی در سطح ملی را اعلام کرده بلکه مهرماه گذشته، ایالات متحده آمریکا نیز این موضوع را در سطح ملی اعلام کرد. همچنین بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند مزایای زیادی از دید نظامی برای کشورهای مختلف داشته باشد.

کشور چین به مهمترین و اولین چیزی که برای پیاده‌سازی برنامه‌ی جامع هوش مصنوعی نیاز دارد، تهیه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند است. علاوه بر آن این کشور به نیروهای متخصص در این زمینه نیز نیازمند است. در رابطه با نیروهای متخصص در زمینه هوش مصنوعی، چین تصمیم دارد با همکاری شرکت‌های خصوصی، زمینه‌های لازم را برای آموزش هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کند.

سخنگوی شورای دولتی چین در این رابطه بیان کرده:

وضعیت چین در مورد امنیت ملی و رقابت داخلی پیچیده است. برای به دست آوردن سطوح جدیدی از هوش مصنوعی، باید ابتکار عمل داشته باشیم تا مقدور باشیم به مزیت رقابتی آن دست پیدا کنیم.

همچنین کشور چین تصمیم دارد سیاست‌هایی برای گسترش فناوری هوش مصنوعی در کل کشور اجرا کند؛ این سیاست‌ها موجب می‌شود تا بتواند از حمایت دولت برای رسیدن به اهداف ملی مرتبط با این صنعت استفاده کند.

در حال حاضر، فعالیت‌های خصوصی و دولتی زیادی در جمهوری خلق چین در رابطه با هوش مصنوعی انجام می‌شود که برخی از فعالیت‌ها متمرکز بر کاربرد آن در صنایع نظامی است. اکثر شرکت‌های بزرگ چینی، مدیریت پروژه‌ی هوش مصنوعی ملی را بر عهده گرفته‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بایدو اشاره کرد؛ بایدو شرکت معروفی است که بزرگ‌ترین موتور جستجو و شبکه‌ی اجتماعی چین را ایجاد کرده است.

تبدیل الکسا به مترجم آنی
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا