فناوری

صدای طبیعی‌تر دستیار صوتی گوگل با فناوری دیپ‌ مایند

هنگامی که شرکت گوگل در سال 2014 میلادی در استارتاپ هوش مصنوعی بریتانیایی دیپ‌مایند (DeepMind) را خریداری کرد، هیچ‌کس از برنامه‌‌های پشت پرده‌ی این غول دنیای فناوری آگاهی نداشت. دیپ‌مایند تبدیل به جزئی از برنامه‌های محرمانه گوگل تبدیل شد که هیچ محصول نهایی مختص کاربران تولید نمی‌کرد. اما در حال حاضر می‌توان به برنامه‌های گوگل و علت خرید دیپ‌مایند پی برد.

DeepMind در حال حاضر یکی از بخش‌های هلدینگ آلفابت می‌باشد و به لطف فعالیت‌های گسترده‌ در زمینه‌ی هوش مصنوعی، دیگر برای عاشقان دنیای فناوری ناشناخته نیست. از جمله آخرین پروژه‌های این شرکت، ویو‌نت WaveNet است که به وسیله‌ی شبکه‌ی عصبی عمیق، صدایی طبیعی‌تر برای گفتگوی مجازی ایجاد می‌کند. این پروژه در آخر در دستیار صوتی گوگل با نام گوگل اسیستنت به کار گرفته شده است. تا به الان این دستیار صوتی عملکرد طبیعی‌تر و مشابه با صدای انسان داشته است.

پروژه‌ی ویونت سال گذشته معرفی شد و از آن زمان تا حل برای بهبود عملکرد گوگل اسیستنت، تحت بهبود‌های گوناگونی قرار گرفته است. در حال حاضر این فناوری تنها در زبان‌های انگلیسی و ژاپنی کاربرد دارد؛ اما در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی از سایر زبان‌ها نیز به آن افزوده خواهد شد. علاوه بر آن کاربران انگلیسی زبان قادر می‌باشند از میان دو صدای متفاوت، نمونه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

هوش مصنوعی که سرک کشیدن به گوشی را غیر ممکن می‌کند
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا