فناوری

گرافیک واقع‌گرایانه بازی GTA V

به راحتی می‌توان عنوان کرد که بازی GTA V یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی ویدئویی جاهان است. هر قسمت بازی دارای جزئیاتی می‌باشد که تعجب هر گیمری را برمی‌انگیزد. به عنوان مثال، به شباهت نزدیکِ طراحی شهر San Andreas به محیط واقعی لس‌آنجلس و کالیفرنیای‌جنوبی می‌توان اشاره کرد.

 بااین‌حال، اتفاقی در پیش است که موجب تعجب و شوکه شدن علاقه‌مندان به این بازی محبوب استودیو راک‌استار خواهد شد. پروژه جدید یادگیری ماشینی (Machine Learning) اینتل که با عنوان Enhancing Photorealism Enhancement شناخته می‌شود، جلوه‌های گرافیکی محیط این بازی را تا حد زیادی می‌تواند به واقعیت نزدیک‌تر کند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، کارشناسان لابراتوار اینتل، با قراردادن بازی GTA V در روند فناوری جدیدشان به نتایج بسیار جالب و قابل توجهی دست یافتند. شباهت انکارناپذیر فضای محیط بازی به عکس‌های عادی و واقع‌گرایانه‌ای که شاید در نگاه اول راننده از پشت شیشه خودرو خود گرفته باشد.

ترکیب نورپردازی دقیق‌، جزئیات روتوش شده و انعکاس باورنکردنی نور از بدنه خودرو‌ها باعث شده که یک لحظه واقعا تصور کنید در حال تماشای شهری واقعی از زاویه داشبورد خودرو هستید.

محققان اینتل در اینباره ادعا کرده‌اند که نتایج این تحقیق بواسطه داده‌هایی به‌دست آمده که به شبکه عصبی هوش مصنوعی آن‌ها تزریق شده است. داده‌های وب‌سایت Cityscapes Dataset که از مجموعه بزرگی از تصاویر خیابان‌های کشور آلمان جمع‌آوری‌ شده بخش مهمی از مکانیزم فناوری اینتل را تشکیل داده است. این تصاویر نمای متفاوتی از آنچه را داشته است که در گوگل‌مپ مشاهده می‌کنیم؛ اما تقریبا همان چیزی است که از نسخه‌ روان‌تر و تعاملی پیمایش خیابان (Street View) در نقشه گوگل انتظار داریم. نه اینکه کاملا واقعی به‌نظر برسد؛ اما مطمئنا حس برداشت از تصاویر واقعی را القا می‌نماید.

محققان باور دارند دستاوردشان در این فناوری بیشتر از چیزی است که سایر فرایندهای تبدیل کیفیت می‌توانند ازطریق اطلاعات محیطی خود بازی GTA V به آن دست پیدا کنند. ویژگی‌هایی که خودِ محققان به‌عنوان «G-buffers» از آن‌ها یاد کرده‌اند، داده‌هایی مانند فاصله میان اجسام در محیط بازی و زاویه دید دوربین و کیفیت تکسچرها نظیر شفافیت بدنه ماشین‌ها را شامل می‌شوند.

کورتانا با ویژگی جدید Collections
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا