کسب و کار

ورود هوش مصنوعی گوگل به گوشی‌ های هوشمند بواسطه تنسورفلو لایت

گوگل در استارتاپ I/O 2017 از تنسورفلو لایت رونمایی کرد. درواقع تنسورفلو لایت یک نسخه بهینه‌سازی شده از فریم ورک هوش مصنوعی محبوب گوگل برای موبایل می‌باشد. گوگل بواسطه این نسخه بهینه‌سازی شده می‌خواهد هوش مصنوعی را مستقیما به گوشی‌های هوشمند وارد کند.

نسخه اصلی تنسورفلو در نوامبر 2015 منتشر شد که در آن زمان خیلی سریع در میان محققان و توسعه‌دهندگان، به‌عنوان راهی برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی محبوب گشت. این نسخه بهینه‌سازی شده، انعطاف‌پذیر و قابل اطمینان می‌باشد و اطلاعات زیادی به منظور یادگیری آن حتی برای افراد تازه‌کار وجود دارد. نسخه جدید معرفی‌شده برای موبایل، بر اساس این تجربه موفق شکل گرفته است و قصد دارد به توسعه‌دهندگان این امکان را دهد که الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود را برای کار روی سخت‌افزار تلفن‌های همراه بهینه کنند.

همچنین شرکت گوگل قصد دارد به‌زودی یک API جدید برای یادگیری ماشین ارائه دهد که عملکرد بهتری برای پردازنده‌های موبایل در پی خواهد داشت. در واقع فعالیت‌های اخیر گوگل، بدان معنا می‌باشند که در آینده، گوشی هوشمند شما یک پردازنده بهینه‌شده برای هوش مصنوعی خواهد داشت.

اهمیت ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های هوشمند

اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی که به‌ صورت محلی روی گوشی نصب شده‌اند، سریع‌تر و امن‌تر از نمونه‌های آنلاینشان می‌باشند؛ زیرا داده‌ها از گوشی شما خارج نمی‌شوند و علاوه بر آن نیاز به ارتباط با اینترنت هم نیست. این دلایل بیانگر آن می‌باشند که کاربران از تجربه کاربری بهتری بهره‌مند می‌شوند. این موضوع هم به نفع گوگل و هم به نفع کاربران خواهد بود.

همچنین شرکت فیس‌بوک به‌جای استفاده از تنسورفلو لایت از نسخه‌ای به نام Caffe2Go بهره‌مند است که خودش توسعه آن را به عهده داشته است و در نوامبر سال گذشته از آن رونمایی کرد. آن‌ها بواسطه این نسخه می‌توانند فیلترهای هنری مبتنی بر شبکه‌های عصبی ایجاد کنند. این ویژگی ویرایش آنی و سریع تصاویر و ویدئو‌ها را برای کاربران ممکن می‌کند.

تنسورفلو لایت به گوگل و به‌طور کلی محققان حوزه هوش مصنوعی این توانایی را می‌دهد که عملکردهای جذاب بیشتری به گوشی‌های هوشمند ما اضافه کنند. چرا که گوشی‌های هوشمند پراستفاده‌ترین و مهم‌ترین محصولاتی هستند که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

تصاحب Semantic Machines برای تقویت قابلیت مکالمه کورتانا
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا