فناوری

همکاری کوالکام با بایدو

شرکت کوالکام اعلام کرد که با شرکت Baidu همکاری خود را آغاز کرده و تصمیم دارند در نتیجه‌ی این مشارکت، سیستم‌عامل هوش مصنوعی DuerOS ساخت بایدو با پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام را سازگار کنند. در پی شکل گرفتن این همکاری، بایدو می‌تواند دوئر او‌اس را با گوشی‌های مبتنی بر پردازنده‌ی اسنپدراگون سازگار کند.

DuerOS که همانند هوش مصنوعی گوگل و الکسا است، می‌تواند از ویژگی‌های پردازنده‌های کوالکام بهره بگیرد و قادر خواهد بود همواره با گفتن «شیائودو شیائودو» گوشی را فعال یا از هر دو فناوری حذف اکو و حذف نویز کوالکام بهره‌مند شود؛ در نتیجه کاربران بتوانند در هر محیطی با هوش مصنوعی خود ارتباط برقرار نمایند.

نخستین بار دوئر اواس اوایل سال 2017 معرفی شد؛ اما در همین بازه زمانی کم توانست با بیش از 130 شرکت تفاهم‌نامه امضا کند. این سیستم عامل هوش مصنوعی شرکت چینی، نه تنها در این کشور روی گوشی‌ها، بلکه روی تلویزیون‌ها، اسپیکرهای هوشمند، یخچال‌ها و… مورد استفاده قرار گرفته است. این آغاز همکاری با کوالکام گام بزرگی به سوی پیشرفت بیش از پیش این هوش مصنوعی است و باید در ماه‌های آینده منتظر دیدن نتیجه‌ی این همکاری باشیم.

ساخت تراشه اختصاصی برای محاسبات هوش مصنوعی توسط آمازون
بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا