کسب و کار

فناوری انتقال رنگ ادوبی

نتیجه همکاری گروهی از محققان شرکت ادوبی و دانشگاه کُرنِل باعث دست یافتن به یکی از جالب‌ترین تحولات در حوزه‌ی فناوری تصویری شد. بوسیله این فناوری توسعه یافته می توان سبک رنگ یک تصویر را به یک عکس دیگر انتقال داد و یک ترکیبی از هردو بدست آورد. این فناوری می‌تواند به‌ شدت مورد توجه علاقه‌مندان به حوزه عکاسی شود.

می توان عنوان کرد که این فناوری تقریبا شبیه به نرم‌افزار تغییر سبک تصویر پریزما می باشد که بر اساس کارهای هنری نقاش‌های شناخته‌ شده، فیلتر‌های هنری خاصی را بر روی تصویر کاربر اعمال می‌کند. گوگل و فیسبوک نیز فناوری‌های انحصاری مشابهی با این نرم‌افزار دارند؛

اما فناوری انتقال سبک رنگ ادوبی به‌جای ترسیم تصویر از تکنیک‌ها و سبک‌های هنرمندان خاص، رنگ و نورپردازی تصویر مرجع را شبیه‌سازی و به تصویر مورد نظر کاربر منتقل می‌کند.

فناوری انتقال رنگ ادوبی
فناوری انتقال رنگ ادوبی

اگر تصویری از منظره‌ یک شهر در صبح آفتابی داشته باشید، می‌توانید آن را با معرفی عکس مرجعی که منطبق با شرایط آب و هوایی تصویر اصلی می باشد و همچنین هنگام غروب ثبت شده است، تصویر مورد نظر را تبدیل به عکسی کنید که انگار در تاریکی سر شب گرفته شده است. سبک رنگ تصویر پایانی هیچ شباهتی به تصویر اصلی نخواهد داشت.

توانایی الگوریتم این فناوری توسعه داده شده در تنظیم و تعدیل ظریف و هوشمندانه‌ای همچون افزودن روشنایی به پنجره‌ی آسمان‌خراش بسیار جالب توجه است. این فناوری تنظیمات دقیقی بر روی عکس اعمال می‌کند که کاملا مشابه با کار یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس است.

همچنین، فناوری یادشده به طرز جالبی از مشکلاتی مانند کپی کردن سبک رنگ آسمان موجود در تصویر مرجع روی ساختمان تصویر هدف اجتناب می‌کند.

 محققان شرکت ادوبی و دانشگاه کُرنِل برای دستیابی به این هدف از روش‌های یادگیری عمیق به جهت تشخیص نور و طیف رنگ از تصویر مرجع استفاده کرده اند. همچنین آن ها به‌ منظور توسعه‌ی این فناوری بر راهکاری برای محدود کردن انتقال رنگ متمرکز بوده‌اند تا رنگ‌ها در تصویر هدف بدون بیرون‌زدگی باشند.

امیدواریم فناوری انتقال سبک رنگ عمیق شرکت ادوبی به نرم‌افزارهای ویرایش تصویری همچون فتوشاپ و لایت‌روم افزوده شود و به‌زودی قابل بهره‌برداری باشد.

ورود هوش مصنوعی گوگل به گوشی‌ های هوشمند بواسطه تنسورفلو لایت
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا