فناوری

شبیه‌سازی ‌کردن خط تولید کارخانه رگنسبورگ BMW

شرکت بی‌ام‌دبلیو (BMW) تصمیم دارد ساخت پیشرانه برای خودروهای برقی را در کارخانه‌ی بزرگی که در رگنسبورگِ باواریا واقع شده است، تا پایان سال جاری میلادی آغاز کند. قبل از آنکه قطعات جدید از خط تولید این کارخانه‌ی BMW خارج  شود، کل فرایند تولید در نسخه‌ی مجازی کارخانه و با جزئیاتی انجام می‌گردد که به شکل خیره‌کننده‌ای واقعی به‌ نظر می‌رسد.

این شبیه‌ساز به مدیران شرکت امکان می‌دهد با جزئیات بسیار بیشتری نسبت به قبل، روند تولید را برنامه‌ریزی کنند. مارکس گرونایزل، رهبر استراتژی تولید بی‌ام‌دبلیو، در این باره می‌گوید، ما اکنون دوقلوی دیجیتال بی‌نقصی از تولیدِ بلادرنگمان داریم.

این شبیه‌ساز بخشی از برنامه‌ی بزرگ شرکت BMW برای استفاده‌ی بیشتر از هوش مصنوعی در فرایند تولید خودروهای خود است. گرونایزل بیان کرده است که الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند ربات‌های مشغول انجام مانورهای پیچیده را شبیه‌سازی کنند تا بهینه‌ترین فرایند تولید پیدا شود. در گذر زمان، این شرکت تصمیم دارد با استفاده از شبیه‌ساز جدیدش، به ربات‌ها آموزش بدهد تا کارهای پیچیده را به‌خوبی انجام بدهند.

همچنین بی‌ام‌دبلیو از یک پلتفرم نرم‌افزاری با عنوان آمنی‌ورس (Omniverse) استفاده کرده که توسط انویدیا توسعه داده شده است. این شرکت خودروسازی با استفاده از آمنی‌ورس خط تولید کارخانه‌ی رگنسبورگ را در دنیایی مجازی ایجاد کرده است.

سال 2020 میلادی، شرکت رهبر استراتژی تولید بی‌ام‌دبلیوBMW اعلام کرد که مشغول استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی انویدیا با نام Isaac است تا ربات‌ها را برای انجام یک ‌سری اعمال مشخص جدید تعلیم دهد. رهبر استراتژی تولید بی‌ام‌دبلیو بیان کرده است که در آینده می‌توانند ربات جدیدی را در این تأسیسات قرار داده و به آن بگویند برای پیدا کردن بهترین روش تولیدی با دیگر ربات‌ها صحبت کند.

شرکت‌های تولیدی مختلفی از نرم‌افزار شبیه‌ساز برای اصلاح و تقویت کردن خطوط تولیدی خود استفاده می‌کنند که بدین واسطه نرم‌افزارهای زیادی نیز طراحی شده‌ است؛ اما آمنی‌ورس انویدیا مزیت بزرگی نسبت ‌به بقیه دارد. این نرم افزار امکان شبیه‌سازی کل فرایند تولید را با جزئیاتی که بسیار واقعی به ‌نظر می‌رسد و مواردی مثل تأثیرات جاذبه‌ی زمین را شامل می‌شوند، فراهم می‌کند.

می‌توان تک‌تک بخش‌های فرایند تولید از شروع تا پایان را بر بستر آمنی‌ورس پیاده‌سازی کرد. به واسطه این شبیه‌ساز می‌توان فهمید اعمال تغییر روی هر بخش از فرایند تولید چگونه روی بخش‌‌های دیگر موثر است.

تبدیل شدن چین تا سال ۲۰۲۵ به پرچم‌دار هوش مصنوعی جهان
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا