فناوری

خرید بالغ بر 25 شرکت مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی توسط اپل در سال‌های 2016 تا 2020

بر اساس گزارشات منتشر شده و با استناد به داده‌های شرکت تحقیقاتی گلوبال دیتا، شرکت اپل در بازه‌ی زمانی 2016 تا 2020، بالغ بر 25 شرکت مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی را خریداری کرده و پس از شرکت‌هایی از جمله اکسنجر مستقر در ایرلند، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک جای گرفته است.

از جمله شرکت‌هایی که توسط اپل خریداری شده‌اند عبارت اند از Turi و Drive.ai و Voysis می‌باشند. هنوز هدف اپل از خرید این شرکت‌ها مشخص نشده اما گمان می‌رود که خرید شرکت هوش مصنوعی تأثیر انکارناپذیری در بهبود ویژگی‌های سیری خواهد داشت. اپل به منظور رقابت با دستیار هوشمند گوگل و آمازون اقدام به خرید این شرکت‌ها و تقویت بخش‌های مرتبط کرده است.

نیلسون، تحلیگر گلوبال دیتا، درباره این عمل اپل می‌گوید، خرید و به‌کارگیری شرکت Inductiv، فعال در حوزه‌ی یادگیری ماشین، به منظور بهبود داده‌های سیری، Voysis برای تقویت پردازش زبان طبیعی سیری، و فناوری PullString می‌تواند ادغام سیری را با برنامه شخص ثالث iOS بهبود بخشد. علاوه بر آن، اپل تصمیم دارد از موقعیت خود در بازار پوشیدنی‌ها به‌عنوان پر فروش‌ترین برند ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های کاملا بی‌سیم، مطمئن شود.

به‌طورکلی، این غول فناوری تمام خریدهای خود را به‌صورت علنی فاش نمی‌کند؛ در نتیجه ممکن است اپل شرکت‌های بیشتری را خریداری کرده باشد. بر اساس گفته‌های مدیرعامل اپل، این شرکت در طی شش سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ شرکت را خریداری کرده است. به گفته‌ی کوک، تمرکز اپل روی خرید شرکت‌های کوچک و نوآور است که می‌توانند محصولات آینده را تکمیل و به پیشبرد آن‌ها کمک کنند.

ساخت سریع ترین ابر کامپیوتر جهان توسط ژاپن
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا