کسب و کار

حذف صدای پیش‌فرض زنانه سیری

بر اساس گزارشات منتشر شده، اپل تصمیم دارد صدای زنانه دستیار صوتی سیری را از حالت پیش‌فرض در نسخه‌ی نهایی iOS 14.5 حذف کند. ظاهرا این تغییر سیری با انتشار ششمین نسخه‌ی بتای iOS 14.5 به‌ مرحله‌ی اجرا رسیده است.

هنگامی که جدیدترین آپدیت iOS به‌صورت عمومی برای تمام کاربران اپل منتشر شود، کاربران آیفون و آیپد می‌توانند در مراحل راه‌اندازی اولیه‌ی دستگاه خود، صدای مورد نظرشان را برای سیری انتخاب نمایند. تا قبل از اعمال این تغییر، سیری به‌صورت پیش‌فرض دارای صدای زنانه بود و کاربران برای تغییر صدا ابتدا باید دستگاه‌ها را راه‌اندازی ‌کرده و سپس وارد بخش تنظیمات شوند.

علاوه بر آن، اپل دو صدای کاملا جدیدسیری را برای آیفون و آیپد معرفی کرده است که به‌صورت جهانی در دسترس انگلیسی‌زبانان قرار خواهد گرفت. اپل بواسطه موتور عصبی خود، در تبدیل متن به گفتار ، بهبودهایی را روی این صداها اعمال کرده است.

خبر حذف صدای پیش‌فرض زنانه سیری از جدیدترین نسخه IOS، برای حذف هرگونه ترجیح جنسیتی برای دستیار صوتی مجازی‌ است. بر اسا تحقیقات صورت گرفته، هنگامی که دستیار صوتی به‌صورت پیش‌فرض از صدای زنانه استفاده می‌کند، احتمال تقویت احساسات جانب‌دارانه و کلیشه‌های منفی در کاربر افزایش میابد. در فرایند توسعه‌ی این فناوری‌ها برخی اشتباهات شرم‌آور اتفاق افتاده‌اند؛ اما جدیدترین اقدام اپل یکی از مهم‌ترین مواردی است که در این زمینه انجام شده است.

تبدیل شدن چین تا سال ۲۰۲۵ به پرچم‌دار هوش مصنوعی جهان
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا