فناوری

استعفا یکی از مدیران تیم هوش مصنوعی گوگل

اینطور که بنظر می‌رسد گوگل همچنان با تیم هوش مصنوعی خود مشکل دارد. چند وقت پیش خبر اخراج دو نفر از محققان ارشد گوگل تیمنیت گبرو و مارگارت میشل در حوزه‌ی هوش مصنوعی بسیار در فضای مجازی جنالی شد.

گوگل پس از ردکردن مقاله‌ای در رابطه با انتقاد از تعدادی از سرویس‌های هوش مصنوعی موجود در گوشی‌های اندرویدی، میشل را اخراج کرد. علاوه بر طبق گزارش‌های منتشر شده، گوگل چند ماه بعد به دلیل اینکه گبرو به‌شدت در حال حمایت از میشل بوده، تصمیم گرفته که او را اخراج کند. ظاهرا گوگل یکی دیگر از محققان هوش مصنوعی خود را از دست داده است و همین موضوع می‌تواند نشان‌دهنده‌ی خروج جمعی محققان هوش مصنوعی از گوگل باشد.

سمی بنگیو، ناظر تیم AI Ethics و صدها محقق هوش مصنوعی فعال در بخش Google Brain، نیز که از سال 2007 با گوگل کار می‌کرد، اخیرا استعفایش را تقدیم کرده است. پس از اخراج جنجالی تیمنیت گبرو و مارگارت میشل،‌ گوگل تیم هوش مصنوعی‌اش را با رهبری ماریان کروک بازسازی کرد و این کار باعث از‌بین‌رفتن نقش بنگیو در این تیم شد.

اندروید سنترال می‌گوید بنگیو در ایمیلی اعلام کرده مشتاق فرصت شغلی بعدی‌اش می‌باشد. بر اساس این، بنگیو اظهار کرده ترک‌کردن تیم خارق‌العاده‌ی گوگل کار سختی برای او می‌باشد و تا اسن زمان چیزهای زیادی موقع کار‌کردن در این شرکت آموخته است. بنگیو سابقه‌ی حمایت از گبرو و میشل را دارد و به‌دنبال اخراج گبرو، انتقادش را در فیسبوک صراحتا این مطلب را اعلام کرد.

پیش‌تر، گوگل گفته بود تصمیم دارد محیط کاری فراگیرتری برای کارمندانش ایجاد کند. متأسفانه این تغییرات چندان عمده نمی‌باشد و خیلی دیر اعمال شده‌اند.

پس‌زمینه ویدیو‌های یوتیوب توسط هوش‌ مصنوعی گوگل
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا