فناوری

استخدام عضو سابق تیم هوش مصنوعی گوگل توسط اپل

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سمی بنژیو، دانشمند سابق هوش مصنوعی گوگل، که در اعتراض به اخراج دو کارمند توسط این شرکت، استعفا داده بود حال به استخدام اپل درآمده است تا تیم جدید هوش مصنوعی کوپرتینویی‌ها تحت هدایت جان جیاناندریا را تقویت نماید. این استعفا در شرایطی صورت می‌گیرد که این دانشمند دارای سابقه‌ی فعالیت‌هایی بیش از ۱۴ سال در گوگل را دارد و تا پیش از این، یکی از  چهره‌های شاخص بخش هوش مصنوعی این شرکت محسوب می‌شد.

در ماه دسامبر سال میلادی گذشته، شرکت واقع در مانتین ویو، تیمنیت گبرو، بنیان‌گذار تیم هوش مصنوعی این شرکت را اخراج کرد و در ماه فوریه 2021 نیز شرکت گوگل مارگارت میچل، سرپرست و بنیان‌گذار همان تیم را برکنار کرد. پس از اخراج، غول جست‌وجو دنیا از بازسازی تیم‌های هوش مصنوعی‌اش خبر داد.

قبل از عزیمت از گوگل، گبرو و میچل نگرانی‌های خود را در رابطه با مشکلات تنوع نژادی محل کار و رویکرد بررسی تحقیقات ابراز کرده بودند. بنژيو از دو همكار سابق خود حمايت کرده و در آن مقطع، بالاترين رتبه‌ی گوگل را داشت كه در ميان حوادث، از شركت خارج شد. گبرو در صفحع توییتر خود این چنین نوشت: «سرانجام از سمی بنژیو برای ایجاد فضا و پوشش در انجام این نوع کارها متشکرم. او پشت صحنه من را بسیار حمایت می‌کند.»

بنژیو از جمله رهبران اولیه تیم تحقیقاتی Google Brain AI بود. این دانشمند رایانه‌ای کانادایی در پیشرفت بسیاری از الگوریتم‌های یادگیری عمیق که به‌عنوان پایه‌ای برای هوش مصنوعی امروزی عمل می‌کنند، نقشی ویژه‌ایی را داشته است. برادر سمی بنژیو، یاشوا بنژیو نیز یک محقق هوش مصنوعی است و در دانشگاه مونترال کار می‌کند.

بزرگ‌ترین مشتری سازمانی گوگل در حوزه خدمات ابری
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا