فناوری

هوش مصنوعی که سرک کشیدن به گوشی را غیر ممکن می‌کند

محققان شرکت گوگل توانسته اند با استفاده از هوش مصنوعی ابزاری خلق کنند تا اگر کسی بی‌اجازه در گوشی شما در حال سرک کشیدن باشد، از این موضوع مطلع خواهد شد و به شما اطلاع میدهد. نام این ابزار e-Screen protector میباشد که در حال حاضر در مرحله‌ی تحقیق به سر می‌برد و مشخص نیست که این شرکت در آینده تصمیم به استفاده از آن در اندروید بگیرد یا خیر.

طرز کار این هوش مصنوعی بسیار ساده است. دوربین جلو از الگوریتم‌های شناسایی چهره و تشخیص خیره شدن استفاده می‌کند و تشخیص می‌دهد که آیا کسی بجز شما در حال نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی است یا نه. به واسطه e-Screen protector، گوشی سریعا نگاه مشکوک را تشخیص می‌دهد و دست شخص کنجکاو را رو می‌کند. سازندگان محافظ الکترونیکی صفحه‌نمایش (e-screen protector)، در این باره می‌گویند این سیستم در همه نوع شرایط نوری عمل می‌کند و تنها در 2 میلی‌ثانیه واکنش نشان می‌دهد. با این سرعت حتی اگر کسی نگاهی گذرا به صفحه‌ی گوشی شما بیاندازد، سیستم عمل خواهد کرد.

اگرچه از افزودن این قابلیت به اندروید نمی‌توان مطمئن بود؛ اما در هر صورت این سیستم نمونه‌ی کوچکی از بهبودهای نرم‌افزاری است که هوش مصنوعی می‌تواند برای گوشی‌های موبایل به همراه داشته باشد. همچنین این غول تکنولوژی به کمک نرم‌افزار TensorFlow Lite روز به روز یادگیری ماشینی را بیشتر گسترش می‌دهد. به عنوان مثال ابزار ساده‌ی دیگری نیز طراحی کرده است که هنگام کپی کردن متن، به‌طور خودکار اعداد و نشانی‌ها را تشخیص می‌دهد.

این چنین قابلیت‌ها شاید به تنهایی ابتدایی به نظر برسند؛ اما اگر تمام آن ها کنار هم جمع شوند می‌تواند تجربه‌ی کاربری را ارتقاء دهد. یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی اکنون جزو موارد متمایزکننده‌ی گوشی‌های هوشمند جدید است. در نتیجه، می‌توان انتظار داشت در آینده‌ی نزدیک قابلیت‌های جدیدی از این دست بیشتر دید.

استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت عمر باتری
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا