فناوری

هشدار سازمان اطلاعات بریتانیا مبنی بر کنترل صنعت فناوری توسط چین

کشورهای غربی همچنان باید به سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی سیستم‌های دفاع سایبری ادامه دهد؛ در غیر این صورت ممکن است در دنیایی که لزوما متحدین غرب نوآوری‌های حوزه‌ی فناوری را رهبری نمی‌کنند، قافیه را ببازد.

جرمی فلمینگ، مدیر ستاد ارتباطات دولت بریتانیا‌، بیان کرده است که بریتانیا اکنون یک قدرت سایبری جهانی محسوب می‌شود؛ اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که این کشور بتواند جایگاه فعلی خود را در دنیایی که با سرعت زیاد در حال تغییر است، حفظ کند؛ خصوصا زمانی که چین و روسیه تصمیم دارند با استفاده از فناوری، ارزش‌های رقابتی را گسترش داده و توان سایبری‌شان را افزایش دهند.

فلمینگ عنوان کرد، فناوری جدید زندگی آنلاین را ممکن خواهد کرد. امنیت سایبری مسئله‌ای است که استراتژیک‌بودنش به‌تدریج بیشتر خواهد شد و برای رسیدگی به آن باید رویکردی در سراسر کشور صورت گیرد. قوانین به شیوه‌هایی که گاهی اوقات دولت بر آن‌ها نظارت نمی‌کند، در حال تغییر می‌باشند. اگر بریتانیا اقدامات لازم را انجام ندهد، فناوری‌های اصلی این کشور که برای رسیدن به آینده‌ای موفق و ایمن به آن‌ها وابسته است، غرب ایجاد و کنترل نخواهد کرد.

مدیر ستاد ارتباطات دولت بریتانیا‌ این صحبت‌ها را در سخنرانی سالانه‌ی امنیتی وینسنت بریسکو گفت و هشدار داد مؤلفه‌های محیط دیجیتالی جهانی در تهدید رژیم‌های استبدادی هستند و اگر بررسی نگردند، ممکن است طراحی و آزادی اینترنت در معرض خطر بیافتد؛ چرا که دولت‌هایی که به‌زعم فلمینگ ارزش‌های غیرلیبرال دارند، فضای سایبری را به‌دلخواهشان تغییر می‌دهند. وی ادامه داد، تهدیدهای ناشی از فعالیت‌های روسیه مانند پیداکردن آسیب‌پذیری در اپلیکیشن روی گوشی خودتان است. با اتفاقی جدی مواجه هستید؛ اما احتمالا می‌توانید سراغ اپلیکیشنی جایگزین بروید. بااین‌حال، نگرانی اصلی آن می‌باشد که ابعاد و وزن تکنولوژیکی چین بیانگر آن است که این کشور بتواند سیستم‌عامل جهانی را در دست خود بگیرد. درپایان، این شخص مسئول می‌گوید بریتانیا نباید تنهایی به پیش برود و همکاری با متحدان به‌منظور بهبود دفاع سایبری بسیار اهمیت دارد. 

بررسی مدلهای شیوع کووید-۱۹
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا