فناوری

حذف فضای مسموم در چت‌های صوتی توسط اینتل

در بازی انلاین رقابتی، اگر با غریبه‌ها بازی کرده باشید حتما به کاربرانی که درحین بازی از کلمات نامناسب و توهین آمیز استفاده می‌کنند برخورده باشید. رجز خوانی یا به اصطلاح کُری خواندن برای حریف، یکی از ویژگی‌های ثابت بازی‌های دنیای گیمینگ آنلاین است. می‌توان گفت در بهترین حالت، تا حدی سرگرم‌کننده، اما در بدترین حالت، مسموم کننده فضا و باعث اذیت و آزار کاربران دیگر می‌شود.

برای حل این مشکل، اینتل از هوش مصنوعی استفاده کرده است. درواقع این شرکت نرم افزاری به نام بلیپ‌ (Bleep) (صدای بوق سانسور) طراحی کرده که با استفاده از یادگیری ماشین، جملات زننده را در چت‌های صوتی فیلتر می‌کند.

بهره‌گیری از این نرم افزار با توجه به تفاوت آستانه‌ی تحمل افراد درمقابل کلمات رکیک نسبت به یکدیگر، اختیاری و تعیین سطح سانسور توسط کاربر صورت می‌گیرد. بدین صورت که، کاربر می‌توانند درجه‌ی سانسور را روی برخی، اکثر و تمام چت‌های توهین‌آمیز تنظیم کنند.

علاوه بر آن، کسانی که در سانسور محتوای آزاردهنده حساس‌تر می‌باشند، به دسته‌بندی‌های مختلف گفتارهای نفرت‌پراکنانه و توهین‌آمیز از‌ جمله تبعیض معلولیت، تن‌شرمی،‌ زن‌ستیزی یا نژادپرستی می‌توانند وارد شوند و آن‌ها را فیلتر کنند. در این دسته‌بندی‌ها نیز، می‌توان به‌دلخواه درجه‌ی سانسور را روی هیچ‌کدام، برخی، اغلب و تمام کلمات توهین‌آمیز تنظیم کرد.

برخی اشخاص معتقدند که رجزخوانی و این گونه صحبت کردن جئی از دنیای گیمینگ آنلاین می‌باشد و کاربر باید خود را آماده همچین فضایی کنید؛ اما به‌گفته‌ی اینتل، در نظرسنجی از هزار گیمر آمریکایی ۱۸ تا ۴۵ ساله در سال ۲۰۲۰، مشخص شد نزدیک یک‌چهارم گیمرها (22درصد) بعد از مواجهه با فضای مسموم چت‌های صوتی بی‌درنگ از بازی خارج شده‌اند.

۴ سناریو درباره زمان پایان شیوع کرونا
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا