جهانفناوری

اپل: بیش از 900 میلیون دستگاه آی‌فون فعال در سراسر جهان وجود دارد

علیرغم این‌که اپل طی 4 ماه گذشته با کاهش فروش آی‌فون‌های خود دست‌به‌گریبان بوده و درآمد سالیانه کمپانی از فروش آی‌فون نیز 13.2 درصد افت داشته است؛ اما غول کوپرتینویی اوایل وقت امروز و در جدیدترین گزارش درآمدهای خود اعلام کرد که در حال حاضر تعداد آی‌فون‌های فعال در سراسر جهان به بیش از 900 میلیون دستگاه رسیده است.

در واقع این نخستین باری است که اپل چنین آماری را به‌صورت عمومی منتشر نموده و به بالاترین رقم یکی از محصولات فعال خود اشاره می‌کند. بدین ترتیب با احتساب دستگاه‌هایی نظیر اپل‌واچ، آی‌پد، آی‌پاد و مک، در مقطع کنونی مجموع تعداد گجت‌های اپلی فعال به 1.4 میلیارد دستگاه افزایش یافته است.

این رو هم بخون:

چرا اپل و هواوی در تراشه‌های جدید خود از واحد پردازش عصبی استفاده…

برخلاف آی‌فون، اپل تصمیم گرفته تا آمار پایگاه کاربران فعال سایر محصولات خود را به تفکیک اعلام نکند. با این‌حال کمپانی تایید کرده که مجموع تعداد این دستگاه‌ها طی 12 ماه گذشته بیش از 100 میلیون واحد رشد داشته است. بعلاوه این آمار در مقایسه با سال 2016 رشد بسیار چشمگیر 40 درصدی را نشان می‌دهد. در آن سال اپل به رکورد 1 میلیارد دستگاه فعال دست یافت.

با توجه به اهمیت فزآینده درآمد حاصل از سرویس‌ها برای اپل، غول کوپرتینویی وعده داده تا با گذر زمان آمار پایگاه کاربران خود را به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی نماید. این اقدام بایستی به فهم مناسب‌تر عملکرد کسب‌وکار سخت‌افزاری اپل توسط تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران کمک کند؛ خصوصا آن‌که اکنون فرآیند انتشار گزارشات 3 ماهه فروش آی‌فون متوقف شده است.

ظاهرا اپل پیش‌بینی می‌کند که طی 3 ماهه جاری، فروش آی‌فون مجددا کاهش خواهد یافت. با این‌حال به‌دنبال آغاز دوره 3 ماهه از ماه آوریل احتمالا درآمد کمپانی با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد. با این همه براساس گزارشات، اپل بر روی نسخه به‌روزرسانی شده آی‌پد، آی‌پد مینی 5، آی‌پادهای نسل بعدی و پایه شارژر ایرپاور نیز کار می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که پس از مدت‌ها شایعه، کمپانی از سرویس پخش ویدیویی خود در آینده‌ای نزدیک رونمایی کند.

بکار گیری هوش مصنوعی در مانوری آزمایشی، هواپیمای جنگی آمریکایی
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا