فناوری

ساخت انسان‌ها واقع گرایانه بواسطه ابزار MetaHuman Creator اپیک گیمز

شرکت اپیک گیمز، سازنده‌ی بازی محبوب فورتنایت، اخیرا با استفاده از آنریل انجین (Unreal Engine)، ابزاری مبتنی ‌بر مرورگر با عنوان MetaHuman Creator ساخته است. ابزار جدید اپیک گیمز قادر است چهره‌ی بسیار واقع‌گرایانه‌ای از انسان بسازد و به طبیعی‌تر شدن حرکات بدن و انیمیشن‌های چهره کمک بزرگی کند.

این شرکت در طی دو ویدئویی که در یوتیوب منتشر کرده برای نخستین بار به کاربران امکان مشاهده توانایی‌های ابزار MetaHuman Creator داده است. اپیک گیمز بیان کرده است که MetaHuman Creator را می‌توان در کنار تکنیک‌های مدرن موشن کپچر و انیمیشن‌سازی قرار داد تا حرکات و صحنه‌های تعامل انسانی واقع‌گرایانه‌ای خلق کرد و آن را در بازی‌های ویدئویی، فیلم و سریال‌های تلویزیونی و دیگر فرمت‌ها بکار گرفت.

ساخت انسان‌های واقع‌گرایانه‌ی پروژه‌ی MetaHuman Creator تنها در عرض چند دقیقه صورت می‌گیرد و از مدل مو و لباس منحصربه‌فرد برای آن‌ها استفاده می‌شود. این ابرانسان‌ها (Metahuman) را می‌توان سریعا ازطریق ابزار MetaHuman Creator و یک مرورگر وب، اصلاح کرد.

قائم‌مقام واحد فناوری انسان‌های دیجیتال در اپیک گیمز می‌گوید تا پیش از معرفی این ابزار، یکی از دشوارترین کارها در زمینه‌ی ساخت محتوای سه‌بعدی، ایجاد انسان‌ دیجیتالی بسیار واقع‌گرایانه بود. حتی بهترین طراحان نیز زمان و تلاش زیادی را برای این منظور صرف می‌کردند. اما امروزه پس از دهه‌ها تحقیق ‌و‌ توسعه و به‌ لطف اضافه شدن شرکت‌هایی مانند 3Lateral،اCubic Motion و Quixel به زیرمجموعه‌ی اپیک گیمز، صرف کردن کلی زمان و تلاش برای ساخت انسان دیجیتال ازطریق آنریل انجین از بین رفته و طراحان می‌توانند با استفاده از MetaHuman Creator در زمانی کوتاه کارشان را انجام بدهند.

انسان‌هایی که توسط ابزار MetaHuman Creator اپیک گیمز ایجاد می شوند، به اندازه‌ی تصاویر رندر دیجیتال جعلی، واقع‌گرایانه به‌ نظر نمی‌رسند. تکنیک ذکر شده که متکی ‌بر هوش مصنوعی است، پایه و اساس پروژه‌هایی مانند «این شخص وجود ندارد» می‌باشد.

اپیک گیمز ابزار خود را در سال 2021 در دسترس قرار خواهد داد. توسعه‌دهندگان و طراحان علاقه‌مند به پروژه‌ی MetaHuman Creator می‌توانند برای دریافت آخرین اخبار درباره‌ی آن، به وب‌سایت آنریل انجین مراجعه کنند.

بکار گیری هوش مصنوعی در مانوری آزمایشی، هواپیمای جنگی آمریکایی
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا