کسب و کار

اسپیکر و ربات مجهز به هوش مصنوعی بایدو

شرکت بایدو (Baidu) از دو ربات جدید و یک اسپیکر هوشمند به منظور رقابت با اسپیکر اکوی شرکت آمازون رونمایی کرد. این محصولات که هر سه Raven نام دارند، در مقر واقع در شهر پکن این غول چینی دنیای اینترنت و در جریان کنفرانس Baidu world رونمایی شدند. این محصولات همگی مجهز به فناوری هوش مصنوعی می‌باشند

اسپیکر هوشمند بایدو که به نام Raven H شناخته می‌شود، یک محصول متفاوت با ریموت کنترل LED جداشونده‌ای است که قادر است، به‌صورت جداگانه برای کنترل سایر دستگاه‌های Raven نیز مورد استفاده قرار گیرد. این اسپیکر هوشمند در ماه دسامبر به قیمت 256 دلار به فروش گذاشته خواهد شد.

ساخت این دستگاه را کمپانی Raven Tech بر‌عهده گرفته است. این کمپانی که در ماه فوریه تحت مالکیت بایدو درآمد، با همکاری شرکت الکترونیکی سوئدی Teenage Engineering این اسپیکر را طراحی و تولید کرده‌ است.

این اسپیکر همانند اسپیکرهای آمازون اکو، گوگل هوم و اپل هوم‌پاد، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند با استفاده از صدای خود به جستجوی صوتی بپردازد، موزیک گوش داده یا تاکسی کرایه کنند.

امروزه دنیای بازار اسپیکر هوشمند از برندهای مختلف مملو شده است؛ اما آمازون با در اختیار گرفتن 68% از سهم بازار، یکه‌تاز این عرصه به شمار می‌رود. پیش بینی می‌شود 24 میلیون اسپیکر هوشمند تا آخر امسال وارد بازار شود که با یکه تازی آمازون، 68% از این فروش مجهز به دستیار مجازی الکسا آمازون که در اسپیکرهای اکو استفاده شده است، خواهند بود.

Raven R رباتی خودکار با هوش عاطفی است که 6 مفصل مشابه انسان دارد و می‌تواند دستورات کاربر را اجرا کند و برای ارتقاء تجربه‌ی کاربری، عواطفی از خود نشان دهد. با توجه به گزارشات بایدو، Raven R رباتی خودکار با هوش عاطفی است. این ربات ۶ مفصل مشابه انسان دارد که به آن این امکان را می‌دهد که دستورات کاربر را اجرا کند و برای ارتقاء تجربه‌ی کاربری، عواطفی از خود بروز دهد.

Raven Q ربات خانگی دیگری است که همچنان در مرحله‌ی طرح مفهومی قرار گرفته است. این شرکت چینی عنوان کرده است، این ربات پس از تکمیل فناوری‌های متعددی نظیر مسیریابی لحظه‌ای، بینایی کامپیوتری و پردازش زبان طبیعی را در خود جای خواهد داد.

ربات‌ ضد عفونی‌کننده ال‌ جی برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا
بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا